Wednesday, September 9, 2009

Kekalkan Kuil Di Seksyen 19

Laman propaganda kerajaan negeri Selangor (www.tvselangor.com)melaporkan bahawa
Bilal Masjid Seksyen 19, Mej (B) Ismail Abbas berkata, penduduk tidak mahu isu itu berlarutan dan menyifatkan gelagat mereka yang mengapi-api sentimen politik perkauman, menyusahkan mereka.

"Dari bapa ke anak, masalah tak selesai-selesai," katanya kepada Suara Keadilan, merujuk kepada Bekas Exco Selangor, Datuk Ahmad Nawawi M Zin dan bapanya, juga bekas Adun Batu Tiga. Kedua-dua wakil rakyat Umno itu menabur janji menyelesaikan masalah itu tetapi membiarkan ia berlarutan.

Komen Penulis: Jika Bilal Masjid Seksyen 19 berpendapat tiada masalah dengan kuil maka mengapa ia perlu dipindahkan ke kawasan orang lain?


Seorang lagi penduduk, Ramdzan Mohd Nata, 56, menyalahkan BN kerana gagal mengatasi masalah itu tapi menggesa Pakatan Rakyat menumpu perhatian kepada usaha pemindahan kuil daripada terjebak dalam mainan politik Umno.

"Sebaik-baiknya, kita cari penyelesaian dan tidak gaduh-gaduh, nanti semua orang susah," katanya.

Kesimpulan: Jika benar dakwaan suara propaganda kerajaan Selangor ini maka lebih baik ia dikekalkan kuil tersebut di Seksyen 19 sahaja, jangan menyusahkan penduduk seksyen lain.

No comments: