Friday, June 25, 2010

Kekalkan Khalid atau Kerajaan Selangor Tumbang - DAP

DAP Negeri Selangor hari ini dikhabarkan memberi kata dua kepada pucuk pimpinan PKR bahawa mereka tetap menyokong Tan Sri Khalid Ibrahim dan akan menumbangkan Pakatan di Selangor jika Azmin Ali dipilih mengganti Khalid. Ronnie Liu dan Teresa Kok memberi jaminan kepada Tan Sri Khalid bahawa DAP menyokong beliau. Dilaporkan Teresa dan Ronnie turut menghantar sms kepada Datuk Seri Anwar, Datin Seri Wan Azizah dan Syed Husin menyatakan pendirian keras DAP mahukan Khalid kekal sebagai MB. Malah mereka bersedia keluar Pakatan jika Azmin dipilih menggantikan Khalid.

Sokongan DAP kepada PKR adalah penting kerana tanpa sokongan parti cauvinis ini kerajaan Selangor pimpinan PKR akan tumbang. PKR menang 15 kerusi DUN manakala DAP pula 13 dan Pas lapan. Berdasarkan jumlah kerusi ini, sekiranya DAP menarik balik sokongan mereka kepada PKR, parti tersebut terpaksa mengosongkan jawatan Menteri Besar kecuali BN membuat keputusan menyokong Tan Sri Khalid.

Gabungan PKR-PAS sahaja hanya mengumpul 23 kerusi dan akan tumbang bila-bila masa jika BN (21 kerusi) dan DAP membuat undi tidak percaya. Justeru PKR terutamanya Anwar Ibrahim tiada pilihan kecuali bergantung penuh kepada Tan Sri Khalid bagi mengekalkan sokongan DAP Selangor kepadanya.

3 comments:

Anonymous said...

hahahaha kuda tunggangan DAP akan terus berkuasa

jiwakita said...

salam....

kuda tunggangan DAP bukan takat TS Khalid sahaja..dah termasuk DSAI sekali...huhuhu...dah sesuai ler
sebagai penarik pedati...ramailah
penumpang DAP selesa!!

Anonymous said...

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Kami di Unit Media Permatang Pauh selama ini hanya berpeluang membaca dan juga memberi komen ke blog Tuan. Blog Tuan telah banyak memberi info dan juga penerangan berguna buat kami terutamanya tentang putarbelit pembangkang.

Hari ini, Unit Media Permatang Pauh telah menyahut seruan DS Najib untuk memperkuatkan lagi serangan terhadap pembangkang didalam ruang maya. Dan kami dengan rendah dirinya mohon ingin bersama Tuan serta para bloggers pro kerajaan lainnya berrganding bahu didalam usaha ini.

Kami telah linkkan blog Tuan ke list kami dan kami harap Tuan sudi linkkan blog picisan kami ini ke list tuan juga. Diharap, kami yang masih baru ini akan mendapat tunjuk ajar dari pihak Tuan. Semoga perjuangan kita diberkati.

Jutaan terima kasih dari Unit Media Permatang Pauh.