Friday, August 7, 2009

Komunis didahulukan, Islam diketepikan oleh PKR!

Terkini! Nampaknya Kerajaan Selangor Pakatan Rakyat sebenarnya dikuasai oleh DAPig Komunis kerana mereka memihak kepada mengekalkan peraturan jualan minuman keras di Shah Alam di mana penjualan minuman keras tidak akan diharamkan di Shah Alam.

Itulah yang baru sahaja diumumkan oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada hari Jumaat yang mulia ini.

Mereka sama sekali menolak draf penjualan minuman keras cadangan Pas.

Hairan sekali kerana majoriti penduduk di Shah Alam ialah orang Melayu yang beragama Islam tetapi keputusan ini seakan-akan tidak memihak kepada orang Islam tetapi memihak kepada orang bukan Islam yang minum arak.

Arak haram di sisi Islam, begitu juga penagihan dadah dan segala perkara yang boleh memudaratkan kesihatan tubuh badan.

Dengar cakap enggang, makan buah beluluk; dengar cakap orang, terjun masuk lubuk.

Begitulah lemahnya orang yang menerajui Kerajaan Selangor iaitu MB dari PKR sanggup mengetepikan permintaan rakan sekutu yang terdiri dari kaum sendiri dan orang Islam.

Nabi Muhammad s.a.w bersabda:

كل مسكر خمروكل خمر حرام

“setiap yang memabukkan adalah arak, dan setiap arak adalah haram.

Fiqh hadis

 Secara umumnya dalam hadis ini menjelaskan kepada kita tentang haramnya meminum minuman keras iaitu arak. Baik meminumnya dengan kadar yang banyak ataupun sedikit.

 Bagi mereka yang telah terlanjur melakukan dosa besar ini, maka wajib ke atas mereka untuk bertaubat dan tidak akan sesekali melakukannya lagi.Ini membuktikan bahawa mereka telah insaf kerana telah meminum arak sebelum ini yang telah diharamkan oleh Allah meminumnya.

 Sebagaimana yang telah dijelaskan dalam hadis tersebut, sekiranya peminum arak yang tidak bertaubat untuk meninggalkan minuman arak, maka Allah mengharamkan sama sekali kepada mereka meminumnya di akhirat kelak.

 Menurut satu riwayat daripada Imam Abu Hanifah yang turut menjelaskan bahawa arak merupakan najis mughalazah yang diharamkan sama sekali bagi sesiapa yang meminumnya.

 Oleh yang demikian diharamkan meminum arak walaupun sedikit kecuali sekiranya dalam keadaan terpaksa dan juga ketika darurat. Untuk kesekian kalinya Islam tetap bersikap tegas terhadap masalah arak. Tidak lagi dipandang kadar minumannya, sedikit atau banyak. Kiranya arak telah cukup dapat menggelincirkan kaki manusia. Oleh karena itu sedikitpun tidak boleh disentuh.

Rasulullah s.a.w. pernah menegaskan:

"Minuman apapun kalau banyaknya itu memabukkan, maka sedikitnya pun adalah haram." (Riwayat Ahmad, Abu Daud, Tarmizi)

"Minuman apapun kalau sebanyak furq6 itu memabukkan, maka sepenuh tapak tangan adalah haram." (Riwayat Ahmad, Abu Daud, Tarmizi)

Rasulullah s.a.w. melaknat tentang arak, sepuluh golongan:

(1) yang memerasnya, (2) yang minta diperaskannya, (3) yang meminumnya, (4) yang membawanya, (5) yang minta dihantarinya, (6) yang menuangkannya, (7) yang menjualnya, (8) yang makan harganya, (9) yang membelinya, (10) yang minta dibelikannya." (Riwayat Tarmizi dan Ibnu Majah)

Sepatutnya Menteri Besar, sebagai seorang Melayu yang beragama Islam, membuat pertimbangan sewajarnya tentang draf penjualan minuman keras yang dicadangkan
oleh Pas.

Bukan menolaknya bulat-bulat semata-mata menurut kehendak DAPig yang sudah tentu akan membuat keputusan untuk merugikan Melayu dan Islam.

5 comments:

omarhanafi said...

PAS bertanggung jawab sepenuhnya kerana bersekongkol, bukan merasa sudah menjalankan tanggung jawab menyuarakan penentangan dalam hal arak ini.

AnTi AljUbuRi said...

Jangan marah kat Khalid Flinstone tu, sekali pun dia MB.

Tu .. pak lebai yang selama ini berapi rapi nak menumbangkan melayu umno dan nak menegakkan hukum Islam...itu yang patut ditanya.

Mereka itu sayangkan Islam yang memberikankan mereka kesenangan di dunia dan kesejahteraan di akhirat ATAU kawan kafir mereka yang hanya berjanji untuk memberi kesenangan didunia yang berupa undi dan kerusi!!!

Khalid tu lama mewah mendapat hasil dari umno sebelum ni dan buta pula dalam ugama .. apa yang dia tahu ..

Tanya pak lebai yang siang malam berkokok berdegar degar ... Allahu Akbar .. Allahu Akbar .. Allahu Akbar .. ketayap di kepala naik lebu .. dahi ditenyeh ke sejadah dah sampai naik kematu ..mengharamkan Arak atau mengharamkan ISA yang lebih utama??

Bukankah arak ibu segala maksiat?? Apabila arak diminum, akibatnya akal akan hilang, bila akal dah hilang.. manusiakah atau binatangkah mereka itu?? Apakah akan berlaku bila akal sudah tidak boleh berfikir?? anak dirogol, isteri di sepak terajang, bunuh orang pun sanggup ..

Bayangkan betapakan keruskan akan dilakukannya, sedangkan orang yang tak mabuk pun boleh tujah lubang taik!!!!

Aku cadangkan penjilat al juburi dalam PAS tu supaya berhentilah jadi ahli PAS .. masuk DAP ikut Khalifah Guan Eng dan Ustaz Nga .. apa faedahnya kamu sembahyang siang malam tapi redha bertuankan orang kafir !!!

MohdAimel said...

Sebelum memenangi PRU, begitu kuat jeritan PR tentang ketelusan, bebas dari rasuah dan banyak lagi yang bunyinya sungguh indah.

Hakikatnya kini sudah terbukti, indah khabar dari rupa kerana kerajaan Pakatan Rakyat juga terpalit dengan lumpur dibawa oleh seekor kerbau.

Mulut manis kerana lidah tak bertulang, akhirnya semua dijanjikan semua hilang.

Sinar untuk Melayu Islam said...

kenapa ko orang tak minta semua diperintah BN kuatkuasakan arak mcm kelantan buat...

Anonymous said...

janji nk bawak perubahan...
tp lebih teruk dr kerajaan dulu...
sia2 je undi pakatan...
xsabo nk tngu pru 13..