Monday, February 8, 2010

Tanah YBK Akan Diberi kepada I Berhad?

Tidak perlu kuasa ajaib untuk mengetahui bahawa kesungguhan Khalid Ibrahim menarik balik tanah YBK seluas 89.4 hektar di Serendah adalah untuk memberi ruang kepada kroninya memperolehi tanah tersebut.

Amat tidak masuk akal kerajaan negeri begitu bersungguh mengambil balik tanah tersebut termasuk memulangkan bayaran premium yang dilaksanakan hanya keraan ia terlewat tiga hari.

Khalid Ibrahim sudah berkira-kira akan memberi sebahagian tanah tersebut kepada I Berhad yang merupakan sekutu rapatnya di Selangor ketika ini.

Kepada orang Serendah inilah balasa kepada anda yang mengundi Datuk Zainal Abdidin Ahmad di Parlimen Hulu Selangor. YB Zainal sebagai bekas Timbalan Menteri Besar hanya mendiamkan diri tanpa membela kepentingan penduduk Serendah.

Apakah Datuk Zainal juga sudah dijanjikan habuan lumayan untuk mendiamkan diri?

Tidak lama lagi dengarlah kita pelbagai janji untuk memajukan kawasan tersebut daripada Khalid Ibrahim bagi meredekan kemarahan orang ramai. Bagi memenuhi janji tersebut maka tanah akan diberikan kepada I Berhad untuk dimajukan.

Jawapan standard khalid nanti, "yang penting orang di Serendah mendapat pembangunan bukannya YBK atau UiTM yang penting."

Kepada YBK dan NGO yang membuat laporan polis usah buang masa, Khalid ini kebal dan bebal. Salah guna wang anak syarikat kerajaan negeri untuk bagi lembu korban peribadi pun masih tak didakwa.

Bacaan Tambahan Mengenai Khalid:
1. 100 Hari PKR di Selangor: Pena Ajaib Siapa Yang Berdakwat?
2. Khalid Sahkan 'Hubungan' Dengan Lim Kim Hong
3. Hubungan Rahsia Khalid Ibrahim dan Lim Kim Hong
4. Menteri Besar Bodoh Susahkan Negeri (1)

3 comments:

Anonymous said...

khalid ni memang pengkhianat melayu

Private Santiago said...

Kalau lembu korban anak syarikat kerajaan negeri pun mengaku dia punya, setakat tanah orang miskin apalah sangat. Dasar pembelit, penipu dan pembohong.

Anonymous said...

kalau betul diberi kepada I berhad minta tolong publishkan bukti...ada skit modal nak kenakan orang kat sebelah sana nun..