Thursday, April 29, 2010

Tuanku Hilang Kepercayaan Kepada MB, Buat Ucapan Sendiri?

Tuanku Sultan Selangor hari ini menitahkan satu kenyataan yang sangat keras dengan mengingatkan mana-mana pemimpin Islam yang ingin menyalahgunakan fungsi masjid agar tidak datang ke Selangor.

"Ini adalah kerana masjid dan surau merupakan tempat umat Islam berkumpul bagi melaksanakan amal ibadat dan mengeratkan silaturahim sesama mereka.

"Sekiranya masjid dan surau dibiarkan sebagai pentas kempen politik adalah dikhuatiri ia akan disalahgunakan oleh pihak tidak bertanggungjawab dengan melakukan perbuatan yang boleh mencemari kesuciannya seperti caci mencaci, fitnah memfitnah, tohmahan yang tidak berasas dan memburukkan keperibadian seseorang,"

Baginda bertitah demikian ketika merasmikan Sekolah Agama Menengah Tinggi Hisamuddin di Jalan Kota, Klang. Selalunya titah Tuanku disediakan oleh Kerajaan Negeri dengan diteliti semula oleh baginda.

Bagaimanapun Selangordaily difahamkan titah Tuanku ini mengejutkan Khalid Ibrahim dan Hasan Ali tali barut DAP kerana ia tiada dalam teks ucapan yang disediakan oleh kerajaan negeri kepada Istana.

Dalam sidang perasmian sidang DUN 2010, Tuanku Sultan juga "membakulsampahkan" 3/4 ucapan yang disediakan oleh kerajaan negeri. Sebab itu ucapan tuanku dalam sidang DUN lalu hanya memakan masa tidak sampai 45 minit berbanding selalunya sekitar 1 jam 30 minit.

2 comments:

Anonymous said...

oi khir toyo....blah laa oi...
kes bakri kene langgar dgn adun DAP bukan main lagi ko canang satu malaysia....
tapi bila budak umur lima belas tahun kene tembak dengan polis korg buat bodo...
buat bangang...mcm tak de ape2 berlaku...
adil ke???tak kan laa sebab keluarga dieorg khalid ibrahim dah jumpe korg senyap jek??ape laa??hentam org gila babi...tapi bila pihak kerajaan tembak budak umur lima belas tahun samapi mati korg buat bangang...ke korg nie mmg bangang...bodoh....ikot laa telunjuk umno...BODOH....

Anonymous said...

Hai Anom 1159
kau nampak kan tindakan dah di amik pada polis yg tembak budak tu... kalau kau sorang yg ada otak!!..kau tanya tak diri sendiri nape budak umor 15 tahun leh bawa kete pagi2 buta tu? aku rasa kau nie jenis yg benarkan anak remaja kau keluar mlm n pandu kete tanpa lesen n buat demontrasi ... gelap2 mcm tu mana lah polis tu tau budak tu 15 tahun.. kalau dia berhentipon, paling2 kene saman je... jangan nak kata org bodoh!!! cermin diri sendiri rasa aku kau lagi bodoh n bangang....tulis pakai kepala lutut!!!