Wednesday, October 8, 2008

Ronnie saman Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo?

Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, bekas Menteri Besar Selangor telah mencabar Exco Kerajaan Negeri Selangor agar menjelaskan kepada rakyat samada betul atau tidak dia telah disiasat di bawah Kanun Keseksaan (Penal Code) kerana menghalang tugas polis dan pembabitannaya dengan sindiket pelacuran.

Dalam masa yang sama, Dr Khir mencabar Ronnie menafikan ditahan polis kerana menghalang pihak berkuasa dan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) daripada menguatkuasakan undang-undang yang membabitkan aktiviti pelacuran di sebuah hotel tiga bintang di Puchong Jaya pada 2007.

Ronnie juga perlu menyatakan samada terdapat 22 orang pegawai perhubungan pelanggan (GRO) warga asing yang telah ditangkap dalam operasi hotel yang sama sebelum hotel tersebut disiat oleh penguat kuasa MPSJ dan polis.

Kalau semua tuduhan tersebut benar, bagaimanalah dengan Pakatan Rakyat ini yang boleh meletakkan seorang bapa ayam sebagai salah seorang Exco Kerajaan Negeri Selangor?

Dulupun tidak disangka-sangka ada ahli MPAJ yang mempunyai rekod jenayah dan perkara ini terbongkar bila ada orang membantah perlantikan ahli MPAJ yang dilantik itu.

Adakah budaya di dalam Pakatan Rakyat itu sendiri menggalakkan agar penjenayah dan orang yang melakukan jenayah agar bersama mereka menjadi pemimpin?

Agak musykil kerana jika pemimpin di dalam Pakatan Rakyat sendiri penjenayah, bagaimana pula dengan penyokong mereka nanti adakah mereka itu terdiri dari penyangak dan samseng?

No comments: