Friday, October 24, 2008

Dulu lain, sekarang lain! :-)

Anwar Ibrahim kini mula menyanyikan lagu lain pula bila mengumumkan dia kini mahu menumpukan kepada pembangunan ekonomi dan tidak mahu lagi bercakap mengenai perancangan mengambil alih kerajaan.

Memang melucukan sekali tingkah lakunya kerana semua orang pun tau dia hanya bercakap besar dan bercakap kosong kerana tidak ada pun ahli Parlimen yang mahu melompat ke Pakatan Rakyat.

Cuma taktik untuk menyedapkan hati penyokongnya yang sudah mati-mati ditipu oleh pembohong besar itu.

Dalam pada itu, tindakan Datuk Dr Mohd Hassan Mohamed Ali selaku Pesuruhjaya Pas Selangor yang membangkitkan tindakan Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo, bekas Menteri Besar Selangor yang telah menganugerahkan kakitangan kerajaan negeri dengan penyapu sebagai tidak masuk akal.

Mungkin akalnya begitu pendek dan fikirannya begitu cetek hingga tidak dapat menerima dan memahami tindakan Dr Khir adalah sebenarnya satu cara yang sepatutnya memotivasikan lagi kakitangan awam agar bekerja kuat.

Orang Melayu ini begitu sensitif dengan perkara-perkara yang tidak sepatutnya dan tidak dapat menerima teguran jika mutu kerja tidak bagus. Macamana nak maju seperti orang Cina yang bekerja kuat....?

Dr Khir pula sebagai Ketua Pembangkang telah menyarankan agar kerajaan negeri memberi tumpuan kepada tiga krisis besar yang bakal dihadapi Selangor iatitu air, elektrik dan sampah yang perlu diselenggarakan dengan baik supaya Selangor kekal hebat dan tidak hilang daya saingnya.

Dalam pada itu juga beliau menyelar tindakan kerajaan negeri yang kononnya mahu membuat tender terbuka tentang perindustrian pasir tetapi hanya menyebarkan tender tersebut melalui internet.

No comments: