Monday, March 23, 2009

PR tak malu mencari publisisi murahan


Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, selaku Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO berkata, PR kini sudah kehilangan modal untuk meraih simpati rakyat setelah pelbagai kontroversi melanda parti itu akhir-akhir ini.

Terbaru ialah tindakan tidak bermoral dan bertujuan mencari publisiti murahan iaitu melelong lima serpihan batu marmar plak "Tugu Demokrasi".

Kesanggupan PR yang terdesak untuk meraih perhatian rakyat sehingga sanggup menjadikan kepingan plak itu untuk meraih sokongan, ujar bekas Menteri Besar Selangor.

"PR sudah kehabisan modal untuk berpolitik. Jadi, mereka cuba melakukan pelbagai cara untuk menarik perhatian rakyat. Saya juga merasakan tindakan yang dibuat sebagai satu tindakan yang kurang cerdik oleh pemimpin PR," katanya lagi.

Dr Khir ingin menasihatkan PR akan menerima hakikat kehilangan majoriti di Perak dan menghentikan segala kontroversi yang sengaja dibuat-buat.

Tambah beliau lagi, kelulusan pihak berkuasa tempatan (PBT) haruslah didapati sebelum membina sesuatu tugu dan bukannya membina sesuka hati.

Ianya juga menjukkan kerajaan PR tidak konsisten dalam melaksanakan tugas dan hanya pandai bermain politik untuk kepentingan sendiri dan meraih simpati rakyat untuk terus menyokong mereka.

Nizar selaku Menteri Besar boneka DAP juga selama 11 bulan itu umpama kayu lempung, belum ditolak, condong sendiri.

1 comment:

sokong_kerajaan said...
This comment has been removed by the author.