Wednesday, May 13, 2009

Teng speaker DUN yang begitu angkuh!


"I can punish anyone. I can be the complainant, the prosecutor and also the judge in this case. All this is allowed according to the law,”

Demikian kata YB Teng Chang Kim ketika ditanya oleh pemberita mengenai sikap beliau yang menjadi pendakwa dan menjadi hakim untuk menggantung lima ADUN BN Selangor yang dituduh menghina DUN Selangor.

Angkuh betul wakil dari DAP itu yang juga selaku Speaker DUN Selangor yang telah mengarahkan Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo dan 4 lagi ADUN BN yang lain iaitu, Datuk Marsum Paing (Dengkil), Datuk Warno Dogol (Sabak),
Datuk Mohamed Idris Abu Bakar (Hulu Bernam) dan Mohd. Isa Abu Kassim (Batang Kali) agar tidak membuat sebarang kenyataan akhbar berhubung Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Dewan Undangan Negeri Selangor (DUN).

Hari ini Jawatankuasa tersebut memanggil 5 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) atas dakwaan menghina DUN Selangor kerana didapati telah melanggar hak kebebasan Dewan apabila memberi keterangan media yang menyentuh tentang Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat) baru-baru ini agar memberi keterangan dan membela diri.

Amat menghairan dan nampak berat sebelah kerana Teng sebelum ini telah menggunakan SELCAT dan kedudukannya sebagai Speaker DUN untuk memburukkan wakil rakyat BN secara terbuka.

1 comment:

Anonymous said...

apa lagi PRU 13......runtuhkan kerajaan negeri sedia ada.....