Tuesday, July 13, 2010

Bajet Haru Biru Selangor, Azmin Ali cakap Tak serupa Bikin

Nak tergelak pun ada, nak termuntah pun ada apabila media melaporkan Azmin Ali mengkritik pengurusan kewangan kerajaan negeri. Kata Azmin, "Amalan boros ini mesti dihentikan serta-merta. Perbelanjaan oleh STANDCO (Mesyuarat Jawatankuasa Tetap Pembangunan Tanah) perlu berhemah bagi mengurangkan penggunaan peruntukan luar jangka kerajaan negeri dan merancang perbelanjaan untuk perkara yang sudah dibajetkan."

Tapi pada November 2009 ketika pembentangan Bajet, Azmin ketika mempertahakan Khalid daripada kritikan bekas Menteri Besar Selangor menyatakan, "We do not spend more than what we (have). We get RM 1.3 bilion, we spend RM 1.3 bilion.”

Bandingkan pula dengan pandangan bekas MB Selangor dalam isu yang sama pada November tahun lalu. http://www.drkhir.com/2009/11/bajet-selangor-bangkai-gajah-mahu.html

Lihatlah mana yang intan, mana yang kaca dan mana pula yang hampas terung!

p/s: Dalam edisi akan datang, blog ini mungkin akan mendedahkan beberapa perkara mengenai UMNO Selangor terutamanya mengenai apa yang diucapkan oleh Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor semalam  :)

No comments: