Wednesday, May 7, 2008

Bercakap lebih senang dari melaksanakan!

Sudah terbukti kerajaan baru negeri Selangor yang diterajui oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak mampu untuk melaksanakan janji-janji manis di dalam manifesto PRU ke 12 baru-baru ini.

Ini kerana kerajaan negeri telah membuat keputusan untuk tidak menurunkan cukai taksiran sebanyak 20 peratus seperit yang dijanjikan dalam manifesto pilihan raya umum 8 Mac lalu.

Terbukti inilah pembohongan yang dilakukan kepada rakyat Selangor kerana mereka tidak mampu menunaikan janji-janji mereka untuk membela rakyat.

Cakap tidak serupa bikin! Rakyat pula seperti itik mendengar guntur apabila mendengar manifesto pembangkang yang kini memerintah Selangor.

Menteri Besar Selangor yang baru, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pula seperti kaduk naik junjung.

Terbukti semua teguran dan bantahan pembangkang iaitu Pakatan Rakyat terhadap Kerajaan Barisan Nasional selama ini hanyalah seperti ketam mengajar anaknya berjalan.

Jadi bagaimana sekarang? Sudah pastinya rakyat negeri Selangor begitu kecewa kerana Pakatan Rakyat rupa-rupanya sudah memperdayakan mereka untuk memberikan undi kepada mereka tetapi nyata ianya indah khabar dari rupa.

Oleh itu, Pakatan Rakyat. Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar!

No comments: