Saturday, May 17, 2008

PKR dan DAP dalang HINDRAF

Penulis agak hairan dengan kegiatan Hindraf kerana mereka juga sudahpun mempunyai laman web di United Kingdom di pautan http://hindraf.co.uk/

Di dalam penerangan berkenaan Hindraf di laman web itu pula, inilah yang ditulis oleh mereka:-

HINDRAF or Hindu Rights Action Force is an organization committed to peaceful struggle in the pursuit of justice for the poor and underclass ethnic Malaysian Indians. HINDRAF is a coalition of 30 Hindu Non-Governmental organizations committed to the preservation of Hindu community rights and heritage in secular Malaysia. This group has led agitations against what we see as an "unofficial policy of temple demolition" and concerns about the steady encroachment of sharia-based law.

In late 2007, several prominent members of the HINDRAF, all prominent lawyers, were arrested, some on charges of sedition; following an enormous rally organised by HINDRAF in November, the charges were dismissed by the courts. Five members have since been detained without trial under the Internal Security Act.

Sementara itu pula Malaysiakini melaporkan satu artikel bertajuk "Kerajaan cuba lumpuhkan lobi Hindraf" di mana ianya melaporkan keputusan kerajaan Malaysia yang membatalkan paspot pengerusi Barisan Bertindak Hak-hak Hindu (Hindraf), P Waytha Moorthy.

Kita semua sedia maklum bahawa semua pemimpin Hindraf itu adalah ahli DAP dan juga kehadiran pengerusi DAP dan juga Anwar Ibrahim sewaktu pemimpin Hindraf dibawa ke mahkamah juga menguatkan lagi syak wasangka bahawa Hindraf ini didalangi oleh pihak pembangkang.

Di antara petikan dari laporan oleh Malaysiakini itu adalah:

Waytha Moorthy berkata, beliau akan terus membawa obor perjuangannya dari London dan menggesa semua penyokong Hindraf bertenang seperti sebelum ini.

"Saya akan selamanya menjadi rakyat Malaysia yang setia dan akan kembali ke Malaysia tidak lama lagi untuk menyambung dan menyempurnakan apa yang telah saya mulakan," katanya.

Lucu benar bunyinya bila pada hakikatnya dia melarikan diri ke London dan membiarkan rakan-rakannya yang lain merengkok di dalam penjara di bawah ISA.

Jadi buktinya ialah dia ini cakap tidak serupa bikin dan pengecut, jadi apa tindakan kerajaan British ke atas pendatang haram sepertinya itu kerana dia sudahpun menjadi pendatang haram akibat paspotnya yang dibatalkan oleh kerajaan Malaysia?

1 comment:

azim fauzi said...

Benar, sebenarnya tanah melayu ini didiami penduduk asli. Orang melayu adalah penghijerah (pendatang) sama macam cina dan india.

Bumi terbentang luas ini allah cipta untuk semua manusia yang ingin berusaha. Mana ada allah letak negara ini negara melayu, itu arab, itu cina, india, inggeris, afrika. Manusia yang membeza-beza. Pokoknya kita umat muhammad dan anak adam.

Saya tidak faham apakah itu melayu. Orang jawa, bugis, acheh, sunda yang datang ke sini baru 10 tahun digelar melayu bumiputera. orang melayu sendiri pun dari sumatera.. Orang cina dan india yang lebih 200-100 tahun disini. Jadi Kuli batak. Sedangkan dialah pembangun ekonomi (cina) dan sosial (india) doktor, peguam. Takkan politik nakbagi melayu yang tidak banyak memberi sumbangan...

Akibat malas orang melayu walaupun diberi subsidi dan bantuan sebanyak mana. Kerajaan terpaksa mengimport buruh dari indonesia, Bangladesh, india, Myanmar. Tak pernah bersukur dengan bumi malaysia yang penuh nikmatnya.

Dah tu, kutuk macam-macam, dera, dan prejudis terhadap pendatang yang datang membantu negara ini. Nabi sendiri adalah penghijerah dan disambut dengan baik pihak madinah. Sedangkan hijerah itu agenda terbesar islam. Kita gelar penghijerah itu pengacau????? Hei bumi ni allah cipta untuk semua bukan siapa cop dulu... semua adalah cop allah...

Allah s.w.t sendiri memeritahu 'aku tidak akan mengubah sesuatu kaum, melainkan kaum itu ingin mengubah nasibnya'. Sudah jelaslah... Jika melayu terus malas, bangsa subsidi, dah bagi betis nak peha, dan bantu pun malas. Orang cina (economic oriented) bakal kuasa dunia dan orang India (Social oreinted) orang inggeris - (politic/power oriented) kuasai ilmu dunia. Orang Melayu ???????????

Susah nak kata sama ada Malaysia adalah negara membangun terkemuka sekarang tanpa bantuan bangsa Cina dan India dan bekas penjajah inggeris. Cubalah fikir apa sumbangan yang kita (melayu) dah sumbang di bumi allah ini berbanding bangsa yang berusaha.

nak harapkan ketuanan melayu nak pergi mana... Allah sendiri tidak mengiktiraf monarki sebagai mana kita melayu agongkan. Allah menganggap semua manusia adalah khalifah muka bumi yang dilahirkan untuk membangun dan menjaga bumi ini. Allah tidak membeza kan mahluknya, tidak meninggikan mahluknya melainkan makrifat diberinya. Ia bukannya secara keturunan seperti monarki..

bangunlah bangsaku.. bila lagi nak tidur, kata kita kaya, sampai bila lagi nak dijajah oleh minda penakut, malas dan percaya kepercayaan karut. SAMPAI BILA>>!!!!!!!!!!!!!!!