Tuesday, November 4, 2008

Bukti DAP adalah tangan ghaib di sebalik keputusan PKNS

Kenyataan Setiausaha DAP negeri bukti DAP menguasai kerajaan negeri Selangor

Agak keterlaluan Lau Weng Sang, ADUN Kampung Tungku yang juga selaku Setiausaha DAP negeri yang menyuruh kakitangan PKNS yang tidak berpuas hati dan membantah perlantikan sementara Low Siew Moi memangku jawatan Pengurus Besar PKN agar meletak jawatan dan tinggalkan PKNS.

Begitu angkuh sekali pemimpin-pemimpin DAP sejak memenangi lebih kerusi dari PAS dan begitu 'racist' sekali bunyinya sedangkan merekalah yang menwar-warkan agar menolak 'racist politic'.

Cakap pun tidak serupa bikin sedangkan mereka sendiri pun lebih membela orang Cina, anak bangsa mereka sendiri berbanding dengan kaum lain di Malaysia.

Melayu begitu bertimbang-rasa dan baik dengan kaum lain sampai mereka dipijak... Pernahkan Melayu melarang kaum lain dari menyumbang dari segi ekonomi atau menguasai ekonomi di Malaysia? Jawapannya sudah tentu tidak kerana hakikat pun menunjukkan 7 dari 10 orang terkaya di Malaysia pun bukan orang Melayu.

Jadi kenapa pemimpin DAP khususnya masih mahu memainkan api perkauman? Adakah mereka suka melihat kejadian 13 Mei 1969 berulang sekali lagi?

Melayu haruslah berubah dan sedar bahawa kalau kaum lain memerintah kerajaan persekutuan, Melayu akan dipinggirkan sebagaimana Melayu yang tinggal di Singapura telah mengalaminya.

Melayu yang bersatu adalah Melayu yang teguh dan sudah tentu kaum lain tidak akan berani memperkotak-katikkan Melayu yang kuat.

Melayu seharusnya menubuhkan 'think tank' untuk mengukuhkan perpaduan Melayu dan cara-cara memecah-belahkan kekuatan kaum lain yang kini memperkecilkan kekuatan Melayu.

No comments: