Monday, June 16, 2008

Khalid Ibrahim mereka cerita pemimpin UMNO sertai PKR

Nampak sangat Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim begitu terdesak untuk mendapatkan sokongan dan kepercayaan rakyat sehinggakan terpaksa mereka cerita sensasi kononnya pemimpin UMNO di Selangor berminat menyertai PKR.

Siapalah yang berminat sangat untuk menyertai Parti Kelentong Rakyat tu? Cuma orang yang tidak setia dengan parti dan gilakan duit yang kononnya berjuta ditawarkan kepada Ahli Parlimen di Sabah sahaja yang akan menyertai PKR.

Cubaan Menteri Besar Selangor itu yang nampak teruja memecah-belahkan perpaduan di dalam UMNO dan menyebarkan perasaan curiga serta tidak puas hati UMNO adalah diragui sama sekali.

Ayat 11 dari surah An-nur diwahyukan kepada Nabi Muhammad,dikenali sebagai asbabul Nuzul.


Maksud Ayat:

Sesungguhnya orang-orang yang membawa berita bohong itu adalah dari golongan kamu juga. Janganlah kamu kira bahwa berita bohong itu buruk bagi kamu bahkan ia adalah baik bagi kamu. Tiap-tiap seseorang dari mereka mendapat balasan dari dosa yang dikerjakannya. Dan siapa di antara mereka yang mengambil bahagian yang terbesar dalam penyiaran berita bohong itu baginya azab yang besar.

Terdapat juga ayat Quran yang menyaran umat Islam agar menyelidik kebenaran berita yang dibawa oleh orang kafir dan juga orang munafik kerana mereka senantiasa mencari jalan memecah-belahkan kesatuan umat Islam.







No comments: